petravanderhorst.reismee.nl

In de bush bush met een shemale

Ik zal bij het begin beginnen, en wel het weekendje Bangkok. Om 4 uur eruit, keilang bussen,treinen, taxi-en en- jawel: tuktukken, en dan uiteindelijk in de prachtige stad van de backpackers. Omdat een vakantie nou eenmaal geen vakantie is zonder souvenirtjes, was onze eerste stop bij the weekend market, de grootste markt van Thailand. Ik kwam er echter al gauw achter dat spulletjes kopen lastig zou worden, want verhip, Petra was haar pincode (van haar pas verkregen pasje) vergeten. Na drie keer proberen was hij geblokkeerd en moest ik maar geld lenen van mijn ontzettend lieve reisgenootjes. 's Avonds zijn we naar Ko Sahn road geweest, waar we heerlijk hebben gegeten en wat cocktailtjes hebben geproefd.
De volgende ochtend was weer eventjes drama. Om 6 uur eruit om een fiets/boottocht te doen door Bangkok, en - waarom is het geen verrassing - de camera valt uit m'n fietsmandje en is kapot. (maandag heb ik een nieuwe gekocht, die echt prachtig is. En roze.)
Maar natuurlijk heb ik ondanks m'n acties alsnog van Bangkok genoten. Het is een prachtige stad, maar in tegenstelling tot in Singburi zag iedereen ons in Bangkok als een zak geld. Zo zijn we in twee dagen tijd afgezet door een taxichauffeur, gedumpt door een tuktukchauffeur en bijna opgesloten in een kledingwinkel. Ko Sahn road, de backpackersstraat was echter wel erg gezellig en het werkelijk waar iedereen staat open voor een babbeltje. Daarnaast is een hotelletje voor 3 euro ook niet verkeerd.

Maargoed, Maandag begon dus de trekking. We werden hierbij begeleid door Lak (of Kelly, zoals wij haar noemden), een prachtige travestiet. Tijdens de trekking sliepen we drie nachten op een flinterdun matje in een tentje zonder stromend water en elektriciteit. Dit was het echter helemaal waard, want het trekken was een echte ervaring. De eerste dag trekken beklommen we rotsen en moest onze begeleider, Sean, met zijn hakmes vaak zelfs nog het pad begaanbaar maken. De tweede dag beklommen we begeleid door onze straathondjes een enorme berg, wat 800 meter aan één stuk door klimmen was. Dit was verschrikkelijk zwaar en badend in het zweet kwamen we uiteindelijk boven om te genieten van een prachtig uitzicht. Al het zweet konden we echter weer gemakkelijk afdouchen, en wel onder een heuse waterval.
's Avonds bezochten we de lokale hilltribe, een gemeenschap van 280 mensen die samen koken, leven en slapen. (En ik denken dat Hulshorst een hechte gemeenschap was.) We hebben heerlijk met de kids gespeeld en allerlei lokale hapjes geproefd.
Donderdag was een dag van luxe, en sliepen we in een prachtig hotel met zwembad. Ik deelde hier de kamer met Kelly de shemale, die een hotel ook wel prettig vond zodat ze lekker kon make-uppen.
Vlak bij het hotel was een Thaise discotheek, die we uiteraard een bezoekje moesten brengen. Wij waren de enige blanken daar, maar dit verhinderde ons niet van een avondje losgaan op Thaise muziek. Het is heel apart hoeveel aandacht mensen je hier geven omdat je blank bent. In de discotheek wilden mensen met ons op de foto en stelden ze telkens de enige vragen die ze in het Engels kennen; ‘Wat joe Name? Wer joe from?' Wanneer je dan verder praat in het Engels zijn de mensen al snel de draad kwijt. Ook in de truck op weg terug naar Singburi toeteren de mensen en hingen ze soms zelfs uit de autoramen om hun duim naar ons op te steken of iets te roepen. Zal weer wennen worden in Nederland, het anonieme leventje.
Dit weekend heb ik heerlijk gerelaxed met de nieuw aangekomen reisgenootjes, want morgen moet ik aan de slag: vrijwilligerswerk in de aidskliniek!

Boeddha's, Boeddha's en nog meer Boeddha's.

Deze week stond in het teken van het Boeddhisme en niet heel verrassend heb ik daar wel wat lettertjes over te typen.
Zaterdag was een absoluut hoogtepunt: We hebben de seven steps falls bezocht, dit is een national park waarin zich zeven verschillende watervallen bevinden die je kunt bezoeken door flink te klimmen door het bos. De omgeving was betoverend en de watervallen waren heerlijk verfrissend. We kwamen ook nog eens de ‘zwaluwhoeve visjes' tegen die de dode huidcellen van je voeten af eten. Een gratis wellness arangement in het midden van de jungle!
Zondag zijn we naar een zwembad geweest in Singburi en heb ik genoten van een heuse Thaise massage. Af en toe wel op je lippen bijten maar een uurtje heerlijk ontspannen voor maar 120 baht (3 euro).
Zondagavond hebben we natuurlijk Holland toegejuicht in een barretje naast onze accommodatie. De beste Buurman had speciaal voor ons een televisie in zijn bar neergezet, dus half 2 s' nachts gingen wij met z'n allen Holland (tevergeefs) aanmoedigen.
Maandag, dinsdag en woensdag spraken wij met verschillende monniken en dinsdag sliepen wij zelfs in een boeddhistische tempel. We sliepen op rieten matjes (lees: grond) dus om m'n rug te ontlasten moest ik dr maar weer een Thaise massage tegenaan gooien.
We mochten soortement interviews afleggen met de monniken en leerden mediteren. Na het mediteren beging ik weer eens een blunder toen we respectvol moesten knielen voor het Boeddhabeeld. We hadden allemaal witte kleding aan en mijn aangemeten broek was wel 8 maten te groot en daarom vastgemaakt met een touw. Het touw was echter zonder dat ik het door had aan de achterkant losgeraakt en alle monniken konden uitgebreid mijn lingerie+bil zien. (waar ze naar horen zeggen goed gebruik van hebben gemaakt.)
Ondanks deze blunder vond ik het bezoek aan de tempel wel inspiratievol. Mijn grootste verbazing was dat de monniken het Boeddhisme vooral zien als een intrinsieke factor waarmee je jezelf kunt verbeteren en kunt leren goed en bewust te leven. In dit opzicht is het Boeddhisme dus meer psychisch van aard dan religieus. Bewust leven bereiken de Boeddhisten door te mediteren.
Toch zijn er dingen aan het Boeddhisme die mij niet aanstaan. Zo betalen veel Boeddhisten geld om in tempels bijvoorbeeld kaarsjes te kopen om voor het Boeddhabeeld te branden om zo geluk te ontvangen. Dit vind ik geldklopperij en niet overeenkomstig met het intrinsieke beeld wat juist zo mooi is aan het Boeddhisme.
Toch was het een hele ervaring bij de monniken en ben ik erg positief gestemd over de Boeddhistische visie.
Vandaag en morgen gaan we fietsen en onder andere een marktje en een lokaal suikerbedrijf bezoeken.

Oja, vergeet ik bijna het belangrijkste: Ik heb vandaag van een mevrouw een kokosnoot gekregen en die ligt nu in de koelkast. Morgen gaat Petra een kokosnoot ontleden, yejjjjj

Pa-kuhng-ka (bedankt) allemaal voor de leuke en lieve reacties! Mijn volgende log komt eind volgende week omdat ik van het weekend met mensen van hier naar Bangkok ga, en ik volgende week door de jungle ga trekken.

liefs!

Muggen vs. Petra: 21-0

Na een slapeloze vliegtocht van 15 uur, een trucktocht, treinrit, verschillende taxi's en bussen kwam ik maandag aan op de plek van bestemming; Singburi in Thailand. De komende tijd bevind ik me in één van de drie vrijwilligershuizen, omgeven door palmbomenen onwijs veel salamanders. Het is hiervoortdurend verschrikkelijk warm en klam en iedereen doucht zich wel4 keer per dag onder een koude douche omdat het anders niet vol te houden is. Daarnaast worden we allemaal lekgestoken door de muggen, maar dit alles mag de pret niet drukken. De omgeving is prachtig, de mensen zijn fantastischen doordat deze plek niet erg toeristisch is ervaren we een tamelijk puur Thailand.

Ik ben hier met30 andere vrijwilligers, waaronder een enorme variatie aan nationaliteiten heerst. Van de week heb ik bijvoorbeeld de voetbalwedstrijd gekeken (om half 2 snachts) met Oostenrijkers, Belgen en Duitsers die allemaal voor Holland aan het juichen waren.

Laughing

Op dit moment zijn we bezig met de orientatieweek, wat inhoud dat we bezig gaan de basis van Thailand te leren kennen. We hebben dan ook al verschillende Boeddhistische tempels bezocht en hebben de meeste toeristische hotspots al bekeken.Ik heb zelfs alolifant gereden enben vanmiddagnaar een lokale school geweest waar we met de kindjes konden spelen.
Gisteren zijn we naar een kroeg vlakbij geweest (een winkeltje met een tafeltje waar bier te verkrijgen was), waar de locals helemaal blij waren met onze komst. Binnen no time waren er een stuk of 10 locals verzamelt die zelfs foto'smaakten omdat toeristen daar zo zeldzaam zijn.Dit is ook te merken wanneer we over straat gaan; mensen zwaaien, roepen ons na en wayen ons (buigen). Doordat ik een beetje Thais heb geleerd probeer ik een woordje met hun te spreken wat ook erg wordt gewaardeerd.
Alhoewel dit een totaal andere cultuur is, voel ik me hier erg thuis. Ik heb het idee dat Singburi relatief gezien behoorlijk welvarend is, wat de cultuurshock vermindert.

Komend weekend ga ik stappen met een Thaise vrouw en twee Nederlandse meisjes in een 'moneypub', waar we het Thaise uitgaansleven eens zullen gaan beleven. Volgende week duik ik het Boeddhisme in waar ik ook erg zin in heb! Over een weekje kunnen jullie weer een nieuwe blog verwachten:)

Sa-wa-di kha! (dag!)

Welkom op mijn Reislog!

Hallo en welkom op mijn reislog!

Dé plaats om op de hoogte te blijven van alle avonturen en ervaringen tijdens deze reis. Vanaf nu zul je hier dan ook regelmatig nieuwe verhalen en foto's vinden, en via de kaart weet je altijd precies waar ik me bevind en waar ik ben geweest! Meer informatie over mijzelf en de reis die ik ga maken vind je in het profiel.

Wil je automatisch een mailtje ontvangen wanneer er een nieuw verhaal of een nieuwe fotoserie op deze site staat? Meld je dan aan voor mijn mailinglijst door je e-mail adres achter te laten in de rechter kolom.

Ik zie je graag terug op mijn reislog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!