petravanderhorst.reismee.nl

Time flies!

Wat vliegt de tijd voorbij.. Over 11 weekjes is ons Zambiaanse avontuur alweer voorbij en vliegen we weer terug naar ‘Dutchland', zoals sommigen het hier noemen.

Zoals ik in mijn vorige blog schreef zijn Anne en ik naar Lundazi geweest voor een cursus. Helaas hebben we deze cursus niet afgemaakt, omdat er vooral verteld werd over hiv/aids en tuberculose, waarvan Anne en ik al genoeg afwisten.
Desalniettemin was het de trip zeker waard. De weg naar Lundazi was fantastisch. Allemaal groen om ons heen met af en toe een huttendorpje, waarbij we reden over een weg vol met gaten. Halverwege werden we zelfs werden ingehaald door een fietser, om maar een indicatie van de snelheid op die weg te geven.
Lundazi zelf is ook een prachtig dorpje, waar sommigen zelfs nog nooit een blanke hadden gezien. We waren nog meer een bezienswaardigheid dan in Chipata, en dat wil wat zeggen. De mensen zijn ook erg bijgelovig omdat ze weinig meekrijgen van de buitenwereld. Zo zou ons buurjongetje behekst zijn omdat iemand een bezeten trui voor hem had gekocht met getoverd geld. Ehh... precies ja.
Na een paar dagen de cursus te hebben gevolgd gingen Anne en ik dus weer terug naar onze groep in Chipata, waar het eigenlijk net zo gezellig is.

Daar stond ons ook weer een hele belevenis te wachten. Op een vrijdagavond nam ik de taxi vanaf de discotheek eastpoint omdat ik niet lekker was, waarbij onze buurman me zou begeleiden. Hij brak echter de portierhendel af van de toch al verrotte taxi, waarop de chauffeur geld wilde zien. Toen de chauffeur een belachelijk hoog bedrag vroeg, vluchtte de buurman ervandoor het maïsveld in, en zat ik met de gebakken peren.
Er volgde een heel drama; er werd gedreigd met de politie en onze Zambiaanse huisgenoten kwamen gewapend met speer de held uithangen, wat niet heel erg bevorderlijk was voor het temperament van de chauffeur. Uiteindelijk kwamen zelfs de fathers in hun nachtkleding erbij, en hebben we maar besloten het bedrag te betalen.

Maarrrr gelukkig doen we ook nog leuke dingen, want afgelopen weekend zijn we op safari geweest!
We deden een avond- en ochtenddrive, waarbij we in een truck door de jungle reden op zoek naar allerlei wilde beesten. Ontzettend bijzonder om de giraffen, nijlpaarden olifanten en nog veel meer dieren op een paar meter afstand te kunnen bekijken.
Wat de ervaring ook niet minder maakte, is dat wij in een luxe lodge verbleven met uitzicht op een groot meer. Telkens wanneer wij daar een maaltijd nuttigden kwam er wel een olifant of een nijlpaard tevoorschijn om uit dat meer te drinken. Medewerkers waarschuwden ons dat de beesten 's nachts langs onze huisjes liepen, waardoor wij ten aller tijden geëscorteerd moesten worden. De volgende dag werd dit verhaal beaamd, omdat een nijlpaard naast mijn huisje op de waterleiding was gaan liggen waardoor we geen water meer hadden. Geweldig toch?

Hoewel de safari al geweldig was, ga iedereen nog meer jaloers maken met mijn plannen voor eind van de maand; Ik ga op vakantie, en wel naar Zanzibar! Zon, zee, strand en als het even kan zwemmen met dolfijnen op het Hawaï van Afrika. Klinkt goed dacht ik zo!

salani bwino! (doei!)

Reacties

Reacties

Hendrik-Jan

hey zustertje.

wat een geweldig verhaal en mooie foto's. erg gaaf! je maakt me jaloers! ps je tijger-oortjes staan je prima! :D veel plezier in Zanzibar!

xx

Eva Noort

ja joh, maak ons maar jaloers!

groetjes,Eva

Gerard en Hennie

Wat heb je mooie foto's geplaatst.
Zijn we weer heel blij mee.

Karina

Echt leuk man! Heb nu al zin om te gaan!

Moeten helaas nog even wachten tot september!
x

Romy

Heyy Petra!
Leuk verhaal van je om weer te lezen!
Je maakt daar dus heel wat mee..
En wat een heerlijk vooruitzicht die vakantie
Geniet ervan he!

xxx

Henri, Christa, Beerd & Mart

Hoi Petra,

Wat leuk om weer een indruk te krijgen van hoe jij daar leeft. En die foto's erbij,.... helemaal leuk.
Voor straks veel plezier in Zanzibar, lekker vakantie vieren.

groetjes!!!!!

Niels Terpstra

Peet! een +26 zambia nummer dat mij n verjaardags smsje stuurt ??! haha, mooi mooi wat een verrassing!
Mooie foto's heb je en wat een avontuur :) goeie zaak !!!

KUS

de Buurtjes

Ha, die Peet, wat heb je weer schitterende foto's op je web. En hoe is/ was Dar a Salaam? is het weer anders als Chipata? Wat een avontuur met al die dieren he, het is net een natuurfilm. Geniet nog heerlijk hoor!
Groetjes aan alle huisgenoten. Knuffel van ons. Doei. Heel goede Pasen gewenst 24 en 25 April. En bedankt voor de leuke verjaardagskaart, dat je daar aan denkt!! Doeiiii.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active