petravanderhorst.reismee.nl

Bezoek van ver!

En ja hoor, vorige week was het dan zover.. Broerlief en vadertje kwamen vanuit Holland om hun lieftallige zusje- dochter te bezoeken. Een mooie break van mijn project!
Ik ontmoette ze in Lusaka, waarna we samen doorreisden naar Livingstone. Daar deden we wat alle toeristen in Zambia behoren te doen; de Victoria Falls bewonderen!
Om dit zo goed mogelijk te kunnen doen zijn we er zelfs met een helicopter overheen gevlogen en hebben Hendrik-Jan en ik aan een kabel op 110 meter hoogte boven de Falls gehangen. Het schijnt één van de zeven wereldwonderen te zijn, en dat geloof ik dan ook graag. Het was prachtig!

Vervolgens reisden we door naar Lower Zambezi. Rondom deze rivier kun je volop krokodillen, hippo’s en olifanten spotten, waardoor deze dus ideaal is voor een kanosafari. Onze kanosafari begon met een uitleg waarbij ons op alle risico’s van de safari werd gewezen;
‘Wat te doen als je wordt aangevallen door een hippo’
‘Wat te doen als je kano omvalt’
‘Wat te doen als er een olifant op je afkomt’
‘Wat te doen als je op een hippo vaart’

Je snapt het; erg geruststellend zo’n uitleg..
Toch hebben we het allemaal overleeft en was het uiteindelijk super vet. We zagen veel dieren tijdens de kano tocht en ’s nachts sliepen we op een eilandje met alle basics die daarbij horen. (zie illustrerende foto’s.)

Na deze safari was het dan tijd om pa en HJ in Chipata rond te leiden. Ontzettend leuk om ze hier alles te laten zien en ze voor te stellen aan al mijn huisgenoten. Ook gelijk een goede gelegenheid om ze de Zambiaanse cultuur te laten zien. Heel wat anders dan alle toeristische lodges in Livingstone en Lower Zambezi natuurlijk.
Pa en HJ zijn nu een nachtje naar een safaripark om nog wat wild te spotten, waarna ze donderdag helaas alweer naar huis gaan. Zoals alle vakanties gaat deze ook weer veel te snel voorbij.

Nu nog 3 weken trekken aan de laatste loodjes en dan is het alweer tijd om terug te vliegen naar Nederland. Zit ik weer tussen de koeien in plaats van de olifanten
!

Hendrik-Jan

Hee Peetje,

Het is tot nu toe ook ontzettend mooi! Nu de trip was helemaal je-van-het. Wat hebben we veel 'wildlife' gespot! :D Tot morgen ... (als we de taxi rit weer overleven).

Gr,
HJ + Gerard

Hennie

Ik hoop inderdaad dat jullie de taxi rit overleven.
Peeetje nog 3 weekjes, maar een levenservaring rijker!!

klaas en hennie

Hoi Peetje, het is vandaag 10 Juni, dus.....nog 10 dagen en dan... zien we elkaar weer !!!!! Maak je nog lekker nuttig daar, en groet alle anderen van ons.Heb je nog een voetbalmatch gespeeld? Of ben je meer van de golff. Veel plezier nog, gegroet uit Hulshorst. Doeg.