petravanderhorst.reismee.nl

Muggen vs. Petra: 21-0

Na een slapeloze vliegtocht van 15 uur, een trucktocht, treinrit, verschillende taxi's en bussen kwam ik maandag aan op de plek van bestemming; Singburi in Thailand. De komende tijd bevind ik me in één van de drie vrijwilligershuizen, omgeven door palmbomenen onwijs veel salamanders. Het is hiervoortdurend verschrikkelijk warm en klam en iedereen doucht zich wel4 keer per dag onder een koude douche omdat het anders niet vol te houden is. Daarnaast worden we allemaal lekgestoken door de muggen, maar dit alles mag de pret niet drukken. De omgeving is prachtig, de mensen zijn fantastischen doordat deze plek niet erg toeristisch is ervaren we een tamelijk puur Thailand.

Ik ben hier met30 andere vrijwilligers, waaronder een enorme variatie aan nationaliteiten heerst. Van de week heb ik bijvoorbeeld de voetbalwedstrijd gekeken (om half 2 snachts) met Oostenrijkers, Belgen en Duitsers die allemaal voor Holland aan het juichen waren.

Laughing

Op dit moment zijn we bezig met de orientatieweek, wat inhoud dat we bezig gaan de basis van Thailand te leren kennen. We hebben dan ook al verschillende Boeddhistische tempels bezocht en hebben de meeste toeristische hotspots al bekeken.Ik heb zelfs alolifant gereden enben vanmiddagnaar een lokale school geweest waar we met de kindjes konden spelen.
Gisteren zijn we naar een kroeg vlakbij geweest (een winkeltje met een tafeltje waar bier te verkrijgen was), waar de locals helemaal blij waren met onze komst. Binnen no time waren er een stuk of 10 locals verzamelt die zelfs foto'smaakten omdat toeristen daar zo zeldzaam zijn.Dit is ook te merken wanneer we over straat gaan; mensen zwaaien, roepen ons na en wayen ons (buigen). Doordat ik een beetje Thais heb geleerd probeer ik een woordje met hun te spreken wat ook erg wordt gewaardeerd.
Alhoewel dit een totaal andere cultuur is, voel ik me hier erg thuis. Ik heb het idee dat Singburi relatief gezien behoorlijk welvarend is, wat de cultuurshock vermindert.

Komend weekend ga ik stappen met een Thaise vrouw en twee Nederlandse meisjes in een 'moneypub', waar we het Thaise uitgaansleven eens zullen gaan beleven. Volgende week duik ik het Boeddhisme in waar ik ook erg zin in heb! Over een weekje kunnen jullie weer een nieuwe blog verwachten:)

Sa-wa-di kha! (dag!)

Reacties

Reacties

Hendrik-Jan

Heeey sis! Als eerste je log gelezen! Klinkt allemaal erg leuk en interessant! Ik zou maar vlot aan de pils gaan, want in week 3 t/m 6 is dat verboden. Onder het mom 'ik wil Thailand leren kennen' hoort ook thais bier leren kennen natuurlijk! Helpt je 'beet' tegen muggen niet? Veel plezier volgende week met het buddhisme leren kennen!

Henri, Christa, Beerd & Mart

Hai Peetje!

Leuk om te lezen dat je zo geniet in dat verre Thailand, tja en die foto's he....helemaal top.
Vooral die foto met die 3 local boys, zo lief....
We blijven je zeker volgen, want zo nieuwsgierig zijn we wel.
Groeten van ons allen.

Rineke

Hey Peet,

Klinkt allemaal heef tof!! En de foto's zien er ook geweldig uit!
Heel veel plezier daar nog en succes met het mediteren. En houd ons op de hoogte!

X

Klaas en Hennie

Hoi Petra, hier zijn we weer.Hoe is het met je,al een beetje je monniken gewoontes onder de knie?
En wat een leuke foto's heb je op je web staan.Kun je al een paar woordjes Thais verstaan of spreken?Wat goed van jou dat je het voetbal hebt gezien. Jammer, geen beker.Je hebt al hele mooie dingen gezien en gedaan he.Zo te zien geniet je met volle teugen, fijn hoor Peet.Ben je al gewent aan de hitte?Hier is het ook erg warm en vochtig.We wensen je veel succes met je werk, en smaakt het Thaise bier nog een beetje?Geniet van alles, een pootje van de boys, en een knuffel van ons. Doeii.

marlies

hey petra!!
goed om te horen dat je het daar naar je zin hebt!
leuke foto's ook....leuk huisje!!
En die bbq geweldig!!
en ook cool dat je op een olifant hebt gereden haha!!
hier is het ook warm en benauwd maar het zal wel niet zo erg zijn als daar.
jammer van het voetbal he?
ik wacht met smacht op je volgende blog :)
kusje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active