petravanderhorst.reismee.nl

In de bush bush met een shemale

Ik zal bij het begin beginnen, en wel het weekendje Bangkok. Om 4 uur eruit, keilang bussen,treinen, taxi-en en- jawel: tuktukken, en dan uiteindelijk in de prachtige stad van de backpackers. Omdat een vakantie nou eenmaal geen vakantie is zonder souvenirtjes, was onze eerste stop bij the weekend market, de grootste markt van Thailand. Ik kwam er echter al gauw achter dat spulletjes kopen lastig zou worden, want verhip, Petra was haar pincode (van haar pas verkregen pasje) vergeten. Na drie keer proberen was hij geblokkeerd en moest ik maar geld lenen van mijn ontzettend lieve reisgenootjes. 's Avonds zijn we naar Ko Sahn road geweest, waar we heerlijk hebben gegeten en wat cocktailtjes hebben geproefd.
De volgende ochtend was weer eventjes drama. Om 6 uur eruit om een fiets/boottocht te doen door Bangkok, en - waarom is het geen verrassing - de camera valt uit m'n fietsmandje en is kapot. (maandag heb ik een nieuwe gekocht, die echt prachtig is. En roze.)
Maar natuurlijk heb ik ondanks m'n acties alsnog van Bangkok genoten. Het is een prachtige stad, maar in tegenstelling tot in Singburi zag iedereen ons in Bangkok als een zak geld. Zo zijn we in twee dagen tijd afgezet door een taxichauffeur, gedumpt door een tuktukchauffeur en bijna opgesloten in een kledingwinkel. Ko Sahn road, de backpackersstraat was echter wel erg gezellig en het werkelijk waar iedereen staat open voor een babbeltje. Daarnaast is een hotelletje voor 3 euro ook niet verkeerd.

Maargoed, Maandag begon dus de trekking. We werden hierbij begeleid door Lak (of Kelly, zoals wij haar noemden), een prachtige travestiet. Tijdens de trekking sliepen we drie nachten op een flinterdun matje in een tentje zonder stromend water en elektriciteit. Dit was het echter helemaal waard, want het trekken was een echte ervaring. De eerste dag trekken beklommen we rotsen en moest onze begeleider, Sean, met zijn hakmes vaak zelfs nog het pad begaanbaar maken. De tweede dag beklommen we begeleid door onze straathondjes een enorme berg, wat 800 meter aan één stuk door klimmen was. Dit was verschrikkelijk zwaar en badend in het zweet kwamen we uiteindelijk boven om te genieten van een prachtig uitzicht. Al het zweet konden we echter weer gemakkelijk afdouchen, en wel onder een heuse waterval.
's Avonds bezochten we de lokale hilltribe, een gemeenschap van 280 mensen die samen koken, leven en slapen. (En ik denken dat Hulshorst een hechte gemeenschap was.) We hebben heerlijk met de kids gespeeld en allerlei lokale hapjes geproefd.
Donderdag was een dag van luxe, en sliepen we in een prachtig hotel met zwembad. Ik deelde hier de kamer met Kelly de shemale, die een hotel ook wel prettig vond zodat ze lekker kon make-uppen.
Vlak bij het hotel was een Thaise discotheek, die we uiteraard een bezoekje moesten brengen. Wij waren de enige blanken daar, maar dit verhinderde ons niet van een avondje losgaan op Thaise muziek. Het is heel apart hoeveel aandacht mensen je hier geven omdat je blank bent. In de discotheek wilden mensen met ons op de foto en stelden ze telkens de enige vragen die ze in het Engels kennen; ‘Wat joe Name? Wer joe from?' Wanneer je dan verder praat in het Engels zijn de mensen al snel de draad kwijt. Ook in de truck op weg terug naar Singburi toeteren de mensen en hingen ze soms zelfs uit de autoramen om hun duim naar ons op te steken of iets te roepen. Zal weer wennen worden in Nederland, het anonieme leventje.
Dit weekend heb ik heerlijk gerelaxed met de nieuw aangekomen reisgenootjes, want morgen moet ik aan de slag: vrijwilligerswerk in de aidskliniek!

Reacties

Reacties

Lucinda

Peetje!!

Eindelijk heb ik de tijd gehad om al je verhalen te lezen en je foto`s te bekijken! Wat klinkt t geweldig en ziet t dr mooi uit zeg!! Kan me voorstellen dat je echt aan t genieten bent daar en jij zou jezelf niet zijn zonder je goodies aan de monniken te laten zien, je pincode te vergeten of je camera te laten vallen.. Fijn om te horen dat je nog steeds die goeie ouwe peet bent haha;).. Geniet daar nog van alle pracht en praal en ik zie je in Nederland weer!!

Liefs Luusje

sharon en jetje

heeej peetie!!

wat heerlijk om te lezen dat je aan de andere kant van de wereld nog steeds zo lekker klunzig bent ;)
Het klinkt erg leuk allemaal wat je daar mee maakt is iets anders dan 2 weken in griekenland luieren lees ik wel ;)
succes met het werken in de aidskliniek lijkt me echt super!!
we lezen snel je verhalen weer en zien je weer terug in het oh zo prachtige holland!!

Kusjes van jetje en shon

Coby van der Horst

Hay Peet

Leuk dat je zo geniet van deze vakantie, ik geniet van jou verhalen en van de reacties van al jou vrienden en familie. Dat je zo lekker KLUNZIG bent dat wist ik niet!!!! De pincode de camera ??? nou nou Peet. De foto,s zijn schitterend. Ik zou daar best even willen kijken. Veel liefs en h.gr. Coby.

Carolien

Perta! Wat een lekkere verhalen. ik geniet er echt van het te lezen. Ik ben gister thuis gekomen van mijn eigen vakantie dus ik had vandaag tijd om je verhalen bij te lezen en ik ben nu al zwaar jaloers! Oh my god.. olifant rijden

marlies

klinkt echt goed wat je daar allemaal doet en mee maakt,ben echt zo jaloers!!!
en ja het zal idd wel weer wennen zijn als je hier terug bent!!maar als je terug bent gaan we snel een biertje pakken he:)
dikke kus!!

Tantie Alie en Oom Jan

Hallo Petra
We hebben vanavond al je reisverhalen bij Jolanda
gelezen en de foto's bekeken super mooie reis hoor
en geniet van alles wat je beleeft.
Hartelijke groet van ons. doei!

Klaas en Hennie

Hoi Peet, Wat een prachtig bericht heb je weer voor ons allemaal. We zijn er blij mee. Je beleeft wel echt veel hoor.Wat een giga trip is dit.Wordt je niet te nonchalant, jij met je Thaipopje?Gaat het goed in de kliniek? Succes!! Thaipopje van ons!!Doeg deerntje.Knuffel van de boys.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active